Artikelen over: Algemene functionaliteiten

Automation workflow maken

Automation werkt op het principe "als dit" "dan dat". Om een automation toe te voegen ga je naar het automation overzicht.


In dit overzicht zie je alle automations, op welke modules ze werken & of ze actief zijn of niet. Om een nieuwe toe te voegen druk je op de "+" knop.

De automation builder zal dan vragen op welke module deze moet werken.





Als voorbeeld maken we een automation gebaseerd op factuur. Standaard zal deze automation afgaan op elke creatie/aanpassing van een factuur. Om dit te gaan beperken kan je in de eerste stap verschillende condities gaan toevoegen. Dit doe je door op de trigger blok te klikken en aan de rechterkant èèn of meerdere condities in te stellen.




De mogelijkheid "opnieuw uitvoeren toestaan" zet je op actief indien je wil toestaan dat voor dezelfde factuur deze automation meerdere keren mag uitgevoerd worden. Anders zal deze automation slechts 1 keer uitgevoerd worden per factuur.

In volgende stappen kan je dan een of meerdere acties gaan toevoegen die mogen uitgevoerd worden, de "dan dat".





Wanneer jouw automation klaar is, kan je bovenin de balk klikken op het "play" icoon om de automation te activeren.




Standaard zal de automation geactiveerd worden enkel voor nieuwe aanpassingen aan facturen. Als je echter wil dat jouw nieuwe automation wordt uitgevoerd op alle bestaande facturen klik je de knop aan "workflow uitvoeren voor alle reeds bestaande records"


Eens actief kan je uitvoeringen bekijken & de automation pauzeren of verwijderen indien deze niet meer relevant is.

Bijgewerkt op: 09/11/2023

Was dit artikel nuttig?

Deel uw feedback

Annuleer

Dankuwel!