Bij profiel kan u uw e-mail account instellen. E-mails die u verzend vanuit Robaws kan u hiermee persoonlijk versturen.

Bij sommige modules zoals de facturatie, kan u bij de instellingen een ander e-mail account instellen. Handig om bv. onafhankelijk van de gebruiker facturen te verzenden vanuit facturatie@uwbedrijf.be

Mocht er voor een gebruiker geen email account zijn geactiveerd zal Robaws terugvallen op het algemene email account.

Om de instellingen van uw e-mail account te wijzigen drukt u bovenaan op uw gebruikersnaam en klikt u door naar 'profiel'.

E-mail handtekening

In het eerste kader kan u uw handtekening aanpassen. Deze handtekening zal op elke e-mail die u verstuurd vanuit ROBAWS worden toegevoegd. Het is niet omdat u in de instellingen van uw huidige e-mail pakket reeds een handtekening hebt ingesteld dat deze ook zal overgenomen worden vanuit ROBAWS. Daarom is het verreist ook hier uw handtekening toe te voegen.

In het tweede kader kan u de koppeling maken met uw huidig e-mail account. Het instellen daarvan is afhankelijk van bij welke dienst u aangesloten bent.

office365

Kies type OFFICE365_OAUTH2
Van e-mail: uw email adres (deze moet overeenkomen met het account waar u toestemming mee verleend via de authorize knop)
Van naam: bv. Michaël
Klik op de authorize knop.

Na goedkeuren is de account geactiveerd!

gmail

Kies type GMAIL_OAUTH2
Van e-mail: uw email adres (deze moet overeenkomen met het account waar u toestemming mee verleend via de authorize knop)
Van naam: bv. Michaël
Klik op de authorize knop.

Na goedkeuren is de account geactiveerd!

SMTP

Dit is de generieke manier om te versturen.

Kies type SMTP
Van e-mail: uw email adres (deze moet overeenkomen met het account waar u toestemming mee verleend via de authorize knop)
Van naam: bv. Michaël
Server: bv. send.one.com
Poort: bv. 587
E-mail user: gebruikersaccount van uw email
Paswoord: paswoord van uw email
Starttls: deze moet meestal aanstaan (bij afzetten kan u soms de melding krijgen bij test-email dat deze ok is, maar effectief verzenden van email zal falen)

U kan u instellingen testen met test-email.
Indien u niet goed weet wat uw instellingen zijn kan u deze zoeken via google. Stel dat u een email account hebt bij one.com, google dan op "smtp settings one.com"

Help, mijn SMTP email werkt niet!

Enkele stappen om te overlopen:

1) Controleer of u gebruikersnaam & wachtwoord correct is door in te loggen op de webmail van uw leverancier.
2) Controleer of u de juiste server instellingen gebruikt met https://www.smtper.net/ & google voor de juiste gegevens.
3) Controleer of u geen ander type moet gebruiken (bv. office365, gmail of exchange)
4) Contacteer uw email / IT beheerder om dit in te stellen voor u.

Apple/iCloud
Gelieve op te letten met twee-factor-authenticatie
Als u twee-factor-authenticatie heeft geactiveerd, dan moet u een app-specifiek wachtwoord aanmaken om de koppeling in ROBAWS te kunnen gebruiken. Hiervoor gaat u naar volgende website: https://appleid.apple.com/account/manage/security

Smtp instellingen van courante leveranciers:

Combell smtp-auth.mailprotect.be poort: 2525
Hotmail smtp.live.com poort: 25
Apple smtp.mail.me.com poort: 587
Telenet smtp.telenet.be poort: 587
Proximus relay.proximus.be poort: 587
Plenso mail.plenso.net poort: 587
One.com send.one.com poort: 587

Exchange

Kies type Exchange
Van e-mail: uw email adres (deze moet overeenkomen met het account waar u toestemming mee verleend via de authorize knop)
Van naam: bv. Michaël
Server: uw exchange server bv. https://exchange.powermail.be/ews/exchange.asmx
E-mail user: gebruikersaccount van uw email
Paswoord: paswoord van uw email

Bij het configureren van een Exchange mailbox opletten om dit als volgt in te stellen:
-Server: 'remote.uwbedrijf.be' ==> invullen in Robaws als: https://remote.uwbedrijf.be/ews/exchange.asmx
-User: In Exchange is dit vaak uwbedrijf\dimitri ==> invullen in Robaws als: dimitri@uwbedrijf
De @ vorm gebruiken in plaats van de \ vorm
Was dit artikel behulpzaam ?
annuleren
Dank je wel !