Aan alle klanten, offerten, werkbons, bestellingen, facturen, ... kan er een status toegekend worden. Een status wordt gebruikt om bijvoorbeeld een offerte op te volgen van opmaak tot goedgekeurd of afgekeurd. U kan de verschillende statussen instellen via de instellingen van een module.

Het toekennen van statussen kan een ideale communicatietool zijn. Dit toetsen we even met een voorbeeld:

Verantwoordelijke Frank wil op het einde van de werkdag alle opgemaakte offertes van die dag controleren, vooraleer deze naar de klant verstuurd worden. Isabel stelt een nieuwe offerte op en kent hieraan de status '**nakijken**' toe. Frank zal deze vervolgens opvragen door de zoekfunctie en controleren, goedkeuren en de status '**nagekeken**' aan deze offerte toekennen. Op deze manier weet Isabel dat de offerte in orde is en kan zij deze naar de klant versturen. Mocht deze offerte door Frank afgekeurd worden, dan zou hij de status '**herwerken**' kunnen gebruiken. Isabel zal de offerte aanpassen. Op deze manier kunnen Frank en Isabel efficiënt samenwerken.

Voorbeeld van statussen bij de module werkbon

Een status bestaat uit een unieke naam en kleur. Deze kleur wordt weergegeven in het overzicht van een module.
U kan steeds de volgorde van statussen wijzigen d.m.v. een lijn naar boven of onder te slepen.



U kan ook heel vaak automatische statussen instellen:

" class="csh-markdown csh-markdown-image"><br class="/>
Was dit artikel behulpzaam ?
annuleren
Dank je wel !